ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Ύπνος: το Νο1 όπλο σας κατά της αντιγήρανσης

Μπορεί να μοιάζει προφανές αλλά ένας καλός ύπνος είναι το Α και το Ω για λαμπερό και νεανικό δέρμα. Μάθετε όλες τις διαδικασίες που διενεργούνται κατά τη διάρκεια του ύπνου, καθώς και πώς θα δημιουργήσετε τις ιδανικές συνθήκες για να καρπωθείτε τα οφέλη της υπνοθεραπείας.

Κατά τη διάρκεια του φυσιολογικού κύκλου του ύπνου, τα κύτταρα του δέρματος ανανεώνονται και αποβάλλονται οι τοξίνες. Επίσης, κατά τη διάρκεια του ύπνου ενεργοποιείται η παραγωγή κολλαγόνου, μιας ουσίας που χαρίζει σφριγηλότητα και πυκνότητα στο δέρμα. Αν συστηματικά δεν κοιμάστε σωστά, το δέρμα σας θα χαλαρώσει και μπορεί να γίνει πιο λιπαρό ή ξηρότερο. Οι νύχτες σύντομης διάρκειας ή η κακή ποιότητα ύπνου διαταράσσουν τη διαδικασία ανάπλασης του δέρματος. Αν μερικές τέτοιες νύχτες ενισχύουν την «κουρασμένη» όψη, μακροπρόθεσμα η έλλειψη ύπνου εκθέτει τις γυναίκες στον κίνδυνο πρόωρης γήρανσης.

Τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια του ύπνου

  1. Ιδρώνουμε περισσότερο και μας κάνει καλό! Η υγρασία αυτή δεν εξατμίζεται τόσο γρήγορα όσο κατά τη διάρκεια της ημέρας, γεγονός που συμβάλλει στην καλύτερη ενυδάτωση του δέρματος.
  2. Τα κύτταρά μας ανανεώνονται πολύ πιο γρήγορα, με το μέγιστο ρυθμό να επιτυγχάνεται γύρω στη 1 π.μ.
  3. Η μικροκυκλοφορία αυξάνεται, ιδιαιτέρως μεταξύ 11 μ.μ. και 4 π.μ., γεγονός που επιτρέπει στα κύτταρα του δέρματος να λαμβάνουν περισσότερο οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά. Αποτέλεσμα: η επιδερμίδα είναι πολύ πιο λαμπερή το πρωί.
  4. Η παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης αυξάνεται χάρη στα υψηλά επίπεδα αυξητικής ορμόνης που εκκρίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το δέρμα ανακτά τη σφριγηλότητα και την ελαστικότητά του.

Τώρα, λοιπόν, καταλαβαίνετε γιατί είναι τόσο σημαντικό να κοιμόμαστε καλά: μόνο σε αυτές τις συνθήκες μπορεί το δέρμα να εξασφαλίσει αυτά που χρειάζεται για να παραμένει νεανικό και όμορφο σε κάθε ηλικία.

Τηρήστε ένα σταθερό πρόγραμμα

Ο αριθμός των ωρών ύπνου που χρειάζεται ο καθένας μας για να ξεκουραστεί διαφέρει ανάλογα με τον κάθε οργανισμό, κατά μία ή δύο ώρες περίπου. Ακόμα και για το ίδιο άτομο ο αριθμός αυτός τείνει να μειώνεται καθώς μεγαλώνουμε. Ανακαλύψτε το πρόγραμμα ύπνου που έχετε ανάγκη, κρατώντας για παράδειγμα ένα ημερολόγιο ύπνου όπου σημειώνετε τις ώρες που κοιμάστε και ξυπνάτε (κατά προσέγγιση, φυσικά), περιπτώσεις αϋπνίας και, τέλος, την ευεξία και τη διάθεσή σας όταν ξυπνάτε. Όταν ανακαλύψετε τι ώρα μπαίνετε στην αγκαλιά του Μορφέα και πόσες ώρες ύπνου χρειάζεστε, κάντε ό,τι μπορείτε για να τηρήσετε αυτό το ρυθμό.

Δώστε προσοχή στο χώρο γύρω σας

Αν πονάει η πλάτη σας όταν ξυπνάτε, πιθανόν είναι ώρα να αλλάξετε το στρώμα σας! Με την ίδια λογική, η θερμοκρασία του υπνοδωματίου σας διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του ύπνου. Η ιδανική θερμοκρασία κυμαίνεται στους 19°C. Αντισταθείτε στον πειρασμό να αυξήσετε τη θερμοκρασία του θερμοστάτη σας πάνω από αυτή την τιμή το χειμώνα: η δροσιά βοηθάει τον ύπνο, ενώ η θερμότητα έχει την τάση να προκαλεί επανεκκίνηση στις διεργασίες του οργανισμού μας. Τέλος, είναι πολύ καλή ιδέα να απενεργοποιείτε όλες τις οθόνες (τηλεόραση, tablet, κινητά τηλέφωνα…) πριν κοιμηθείτε, καθώς εκπέμπουν φως το οποίο εμποδίζει την παραγωγή μελατονίνης, της ορμόνης του ύπνου.

Διαμορφώστε κατάλληλες συνθήκες

Η προετοιμασία για ένα καλό ύπνο… διαρκεί όλη την ημέρα. Αναπνεύστε λίγο καθαρό αέρα, ασκηθείτε (πριν τις 7 μ.μ), μειώστε ή σταματήστε να πίνετε καφέ και τσάι μετά τις 2 μ.μ, προτιμήστε ελαφριά γεύματα, αφήστε τις διαφωνίες και τις αγχωτικές ή έντονες συζητήσεις για την επόμενη μέρα – όλες αυτές είναι συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσετε για να προετοιμαστείτε για ένα καλό ύπνο.

Αν αντιμετωπίζετε προβλήματα ύπνου, είναι καλό να γνωρίζετε ότι η κατανάλωση μιας μπανάνας, λίγης σοκολάτας ή ενός γαλακτοκομικού προϊόντος κατά τις 5 μ.μ. θα σας βοηθήσει. Οι παραπάνω τροφές περιέχουν τρυπτοφάνη, ένα απαραίτητο αμινοξύ το οποίο ο οργανισμός αδυνατεί να παράξει από μόνος του.Μέσα στον οργανισμό, η τρυπτοφάνη μετατρέπεται σε σεροτονίνη (νευροδιαβιβαστής) και εν συνεχεία σε μελατονίνη, τη διάσημη ορμόνη του ύπνου.

Το κόλπο για να τονώσετε το δέρμα σας μετά από κακό ύπνο

Ένα εκπληκτικό κόλπο που υπάρχει για έκτακτες ανάγκες είναι ο πάγος. Εάν το δέρμα σας είναι θαμπό και πρησμένο από την έλλειψη ύπνου ή από την κατανάλωση αλκοόλ, χρησιμοποιήστε ένα παγάκι για να βελτιώσετε την κυκλοφορία και να μειώσετε τη φλεγμονή. Περάστε το παγάκι από το πρόσωπό σας για δύο με τρία λεπτά.