ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Δίαιτα σε κίνδυνο: Πως θα αποτρέψετε την αποτυχία

Πολλοί, παρά τις μεγάλες προσπάθειες δεν καταφέρνουν να φτάσουν στο επιθυµητό αποτέλεσµα, σε ό,τι αφορά στο βάρος που θέλουν να έχουν.

Παρά τις δίαιτες και την υπερπροσπάθεια τα κιλά παραμένουν ή ακόμη και αν χαθούν προσωρινά, επιστρέφουν αργά ή γρήγορα.

Δίαιτα σε κίνδυνο

Κινδυνος 1ος: Αρχικά θα πρέπει να κατανοήσουμε το δίπολο «δίαιτα-σώµα», επειδή όλοι θα χρειαστεί κάποια στιγµή να υποβληθούµε σε µια µικρή ή µεγάλη δίαιτα. Ο ρόλος της δίαιτας είναι «καταστροφικός» όταν αυτή δεν γίνεται σωστά. Όταν δηλαδή δεν είστε προετοιµασµένοι γι’ αυτή την αλλαγή που σχεδιάζετε στη ζωή σας, ακόµη κι αν πρόκειται να χάσετε µερικά µόνο κιλά.

Το πρώτο που έχετε να κάνετε, λοιπόν, είναι να ρωτήσετε τον εαυτό σας για ποιο λόγο πήρατε αυτά τα (λίγα ή πολλά) παραπάνω κιλά. Είναι ψυχολογικά τα αίτια; Έχουν να κάνουν µε τις διατροφικές σας συνήθειες; Με µια σωµατική βλάβη; Ή µήπως µε ένα ακραίο γεγονός στη ζωή µας; Από τη διάγνωση θα εξαρτηθούν πολλά, αφού ακόµη κι αν καταφέρετε να χάσετε τα κιλά, αν η αιτία τους δεν έχει θεραπευθεί, σύντοµα θα επιστρέψουν.

Κίνδυνος 2ος: Μια δεύτερη παράµετρος που στρέφει τη δίαιτα εναντίον σας είναι τα κίνητρα. Κάνετε δίαιτα για να βελτιώσετε την υγεία σας ή για να νιώσετε προσωρινά αδύνατοι; Ένας έρωτας, το καλοκαίρι που έρχεται, µια εκδήλωση που πλησιάζει, είναι πρόσκαιροι λόγοι και ορίζουν το προσωρινό εύρος της δίαιτας, αλλά και της θέλησής σας. Το θέµα είναι τι γίνεται µετά (τον έρωτα, το καλοκαίρι, την εκδήλωση) που τα κιλά θα επιστρέψουν.

Κίνδυνος 3ος: Η τρίτη παράµετρος που οδηγεί τις δίαιτες σε αποτυχία είναι ο περίγυρός σας. Αν δεν έχετε συµπαράσταση ή αν τα αγαπηµένα σας πρόσωπα σάς φέρονται ανταγωνιστικά, τότε µάλλον θα αφήσετε τη δίαιτα στη µέση. 

Και µια αποτυχηµένη δίαιτα είναι κάτι περισσότερο από αυτό που λένε οι δυο λέξεις. Δεν ταλαιπωρεί µόνο το σώµα µε τις αυξοµειώσεις του βάρους, αλλά και την ψυχή σας. Χάνετε την αυτοεκτίµηση και την αυτοπεποίθησή σας και γεµίζετε ενοχές επειδή δεν επιµείνατε µέχρι το τέλος. Το κυριότερο, χάνετε την πίστη σας ότι µπορείτε πράγµατι να αδυνατίσετε αλλάζοντας το διαιτολόγιό σας.

Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο

Όµως φυσικά και µπορείτε να χάσετε τα πολλά ή λίγα κιλά που θέλετε και να κατακτήσετε διά βίου µια ισορροπηµένη σιλουέτα. Δεν χρειάζονται κόπος και θυσίες. Χρειάζεται ο σωστός τρόπος. 

Αρχικά πρέπει να µάθετε πώς λειτουργεί το σώµα σας, τι ιδιότητες έχουν αυτά που τρώτε και πώς σας επηρεάζουν. Και µετά να το καταστήσετε υγιές. Και το σώμα θα βρει το σωστό βάρος, σχεδόν µόνο του. Με δυο λόγια, όταν αρχίσετε να τρωτε σωστά, θα αρχίσει το σώµα να λειτουργεί σωστά, καθώς θα ενεργοποιηθεί και πάλι ο µηχανισµός της πείνας και του κορεσµού. Θα ξέρετε δηλαδή πότε να σταµατήσετε να τρώτε. 

Προτιμάτε …ελληνικά

Η παραδοσιακή ελληνική διατροφή συστήνεται ως ιδανική. Κρέας στο φούρνο µε πατάτες και σαλάτα. Φασολάκια µαγειρευτά µε πατάτες και φέτα. Ο κρητικός ντάκος, η χωριάτικη σαλάτα µε ψωµί, τα φρούτα και τα λαχανικά παραµένουν µια σταθερή όσο και γευστική διατροφική αξία.