ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Το «μενού» κατά της ακμής

Η ακμή δεν επηρεάζει μόνο τους έφηβους. Ένα σημαντικό ποσοστό ενηλίκων, παρουσιάζει επίσης το ίδιο δερματικό πρόβλημα.

Παλαιότερα, πίστευαν πως ορισμένες τροφές όπως η σοκολάτα, οι τηγανιτές πατάτες και το λίπος, ήταν από τις πιο σημαντικές αιτίες επιδείνωσης της ακμής.

Σύμφωνα όμως με τις σύγχρονες αντιλήψεις των δερματολόγων, η διατροφή φαίνεται να παίζει ελάχιστο ρόλο, στην ακμή. Σήμερα, τα βάρη για την έξαρση της νόσου πέφτουν περισσότερο στο στρες, τη μόλυνση του περιβάλλοντος, αλλά και σε ορμονικά προβλήματα. Ωστόσο, παρά τις αναθεωρήσεις, υπάρχουν κάποιοι διατροφικοί κανόνες που πρέπει έτσι και αλλιώς να υιοθετήσετε.

Τροφές κατά της ακμής

Βάλτε στο διαιτολόγιό σας τρόφιμα που είναι καλές πηγές της βιταμίνης C (εσπεριδοειδή, μπρόκολο, κουνουπίδι, ακτινίδια), καθώς και της βιταμίνης Α (καρότα, βερίκοκα, πεπόνι, συκώτι). Οι βιταμίνες αυτές, που θεωρούνται ιδανικές για το δέρμα, έχουν την ιδιότητα να καταπολεμούν και τον σταφυλόκκοκο, που ευθύνεται αρκετά για την επιδείνωση της ακμής.

Η μαγιά της μπύρας, επίσης, καταπολεμά την εμφάνιση της ακμής, γιατί αυξάνει την αντίσταση του οργανισμού και προφυλάσσει το δέρμα από τη σμηγματόρροια.

Θεραπεύστε τυχόν πρόβλημα δυσκοιλιότητας, που -εκτός των άλλων-θεωρείται και ένας μεγάλος εχθρός του δέρματος, κυρίως για το πρόβλημα της ακμής.

Βιταμίνες

Η βιταμίνη Α: Ρυθμίζει τη λειτουργία των αδένων του δέρματος και ελέγχει τη λιπαρότητα του. Η έλλειψή της προκαλεί ξηροδερμία, ακμή, άσπρους ή μαύρους πόρους, όπως και πιτυρίδα στα μαλλιά.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β: Ελέγχουν τις εκκρίσεις των αδένων του δέρματος, και περιορίζουν την υπερβολική λιπαρότητα. Έχει αποδειχτεί ότι πολλά δερματικά προβλήματα όπως και τα εύθραυστα νύχια, οφείλονται στην απουσία τους από τη διατροφή.