ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Βιταμίνες για την ανάπτυξη των μαλλιών

Όλες οι λειτουργίες του σώματος τροφοδοτούνται από τη διατροφή. Χωρίς αρκετή βιταμίνη Β-12, τα επίπεδα της ενέργειας σας θα μειωθούν.

Η υγεία των οστών μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά, εάν τα επίπεδα ασβεστίου είναι ανεπαρκή, ενώ το ανοσοποιητικό σας σύστημα δεν μπορεί να είναι ισχυρό χωρίς επαρκή ποσότητα σεληνίου. Στην πραγματικότητα, πολλές θρεπτικές ουσίες είναι απολύτως απαραίτητες και για τη φυσιολογική ανάπτυξη των μαλλιών. Οι βιταμίνες Α, C, βιοτίνη (Β7) και νιασίνη (Β3), καθώς και βασικά μέταλλα όπως  ο σίδηρος, ψευδάργυρος, και ιώδιο, παρέχουν τη διατροφική βάση για τα γεμάτα, πυκνά, λαμπερά και υγιή μαλλιά. Εάν δεν λαμβάνετε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που υποστηρίζουν τα υγιή μαλλιά, δεν θα φαίνονται ούτε θα τα αισθάνεστε στα καλύτερα τους.

Βιταμίνη D

Επαρκής βιταμίνη D είναι σημαντική για την πρόληψη της απώλειας μαλλιών, ειδικά στις γυναίκες. Σε μια μελέτη, οι γυναίκες που εμφάνισαν τριχόπτωση, είχαν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D.

Βιταμίνη Α

Ανεπάρκεια βιταμίνης Α συνοδεύει μια σειρά από σοβαρές συνέπειες για την υγεία. Αν και σπάνια, αυτή η ανεπάρκεια οδηγεί επίσης σε στεγνά μαλλιά, η οποία είναι μία από τις πρώτες ενδείξεις ότι δεν έχετε προσλάβει αρκετή βιταμίνη Α.

Βιοτίνη

Βιοτίνη, ή αλλιώς βιταμίνη Β7, είναι μία από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Η σχέση μεταξύ της βιοτίνης και της ανάπτυξης των μαλλιών είναι ακόμα ασαφής, αλλά είναι γνωστό ότι η επαρκής βιοτίνη είναι απαραίτητη για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών. Όπως και με την ανεπάρκεια της βιταμίνης Α, η απώλεια μαλλιών είναι συνήθως ένα από τα πρώτα σημάδια της ανεπάρκειας βιοτίνης. Το αβοκάντο, οι μπανάνες, τα όσπρια και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι μερικές από τις καλύτερες πηγές βιοτίνης στα τρόφιμα.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι αντιοξειδωτική, το οποίο σημαίνει ότι συμβάλλει στην άμβλυνση των ελευθέρων ριζών. Αν και πολλοί άνθρωποι συνδέουν τις ελεύθερες ρίζες ως ένα είδος εσωτερικής διαδικασίας, οι θύλακες της τρίχας επηρεάζονται επίσης από τις ελεύθερες ρίζες και μπορεί να αρχίσουν να φαίνονται στη τρίχα, ειδικά όταν μεγαλώνουμε. Η ελεύθερη ριζοσπαστική θεωρία της γήρανσης του πληθυσμού (FRTA, free radical theory of aging) υποστηρίζει ότι η διάρκεια ζωής της κυτταρικής βλάβης από τις ελεύθερες ρίζες είναι αυτη που προκαλεί πραγματικά τα αποτελέσματα που συνήθως αναφέρονται ως γήρανση του κυττάρου, μειωμένη κυτταρική και οργανική λειτουργία των οργάνων σε προχωρημένη ηλικία.

Τα αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσουν  στη μείωση της οξειδωτικής βλάβης. Στους θύλακες των τριχών, αυτό μεταφράζεται ως πρόληψη στο πρόωρο γκριζάρισμα των μαλλιών, καθώς και στην απώλεια μαλλιών.

Μερικές από τις καλύτερες πηγές πρόσληψης βιταμίνης C είναι τα εσπεριδοειδή, οι  φράουλες, οι πιπεριές, και τα λαχανάκια Βρυξελλών.

Βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε είναι άλλο ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στην καταπολέμηση της ζημιάς που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Οι άνθρωποι που πάσχουν από τριχόπτωση έχουν γενικά λιγότερα αντιοξειδωτικά στο τριχωτό της κεφαλής τους  και, ως εκ τούτου, περισσότερα στοιχεία της οξειδωτικής βλάβης στο δέρμα. Μια μικρή μελέτη των προσώπων που επηρεάζονται από αλωπεκία (ένα είδος απώλειας μαλλιών, όπου οι θύλακες του ανοσοποιητικό συστήματος επιτίθενται στους θύλακες) διαπίστωσε ότι τα συμπληρώματα με τοκοτριενόλη, ένας τύπος βιταμίνης Ε, συνέβαλε στη μείωση του οξειδωτικού στρες στο τριχωτό της κεφαλής και ενθάρρυνε περισσότερο την ανάπτυξη των μαλλιών.

Μέταλλα για την ανάπτυξη των μαλλιών

Σίδηρος

Η έλλειψη σιδήρου είναι η πιο κοινή διατροφική ανεπάρκεια στον κόσμο. Αρκετές μελέτες έχουν συνδέσει τα επίπεδα του σιδήρου με την τριχόπτωση. Η σιδηροπενική αναιμία συνήθως διορθώνεται με τρόφιμα εμπλουτισμένα με σίδηρο ή συμπληρώματα σιδήρου. Στις καλύτερες τροφές πλούσιες σε σίδηρο περιλαμβάνονται τα φασόλια, η σοκολάτα και οι φακές.

Ψευδάργυρος

Η έλλειψη ψευδαργύρου συμβάλλει στην απώλεια μαλλιών. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι ασθενείς με αλωπεκία είχαν σημαντικά χαμηλότερες συγκεντρώσεις του ψευδαργύρου στο αίμα τους. Δυστυχώς, μπορεί να μην είναι η ανεπαρκής πρόσληψη ψευδαργύρου που συμβάλλει στην απώλεια μαλλιών. Αντίθετα, φαίνεται ότι οι ασθενείς με αλωπεκία έχουν πρόβλημα μεταβολισμού του ψευδάργυρο. Μερικές από τις καλύτερες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο είναι το σκόρδο, οι σπόροι κολοκύθας και τα ρεβίθια.

Ιώδιο

Διαταραχή του θυρεοειδούς μπορεί να προκαλέσει απώλεια μαλλιών και το ιώδιο είναι απαραίτητο για τη στήριξη της παραγωγής ορμονών του θυρεοειδούς. Διαταραχές του θυρεοειδή έχουν παρατηρηθεί έως και στο 28% των ατόμων με αλωπεκία. Χωρίς αρκετές θυρεοειδικές ορμόνες, τα τριχοθύλακες  παραμείνουν στην φάση «ανάπαυσης» (τελογενή) του κύκλου τρίχας, αντί της αυξανόμενης φάσης (anagen).

Θαλάσσια λαχανικά, όπως φύκια, kombu, και nori φύκια παρέχουν τις πιο συνεπείς συγκεντρώσεις ιωδίου αλλά δεν είναι πολύ δημοφιλή μεταξύ των δυτικών. Εάν δεν τα βρίσκετε εύγευστα, τα συμπληρώματα ιωδίου θα μπορούσαν να είναι η λύση για να παίρνετε το απαραίτητο ιώδιο για να υποστηρίξετε την παραγωγή των ορμονών του θυρεοειδούς.