ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Αυτοί είναι οι τρόποι για να δείχνουμε πάντα 10 χρόνια νεότεροι

Πώς θα καθυστερήσουμε τα σημάδια του γήρατος και πώς θα αποφύγουμε την εμφάνιση ασθενειών που προέρχονται από αυτό;

Εκτός από τα ίδια τα γονίδια του καθενός, οι επιστήμονες επισημαίνουν πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη διατήρηση σωστού σωματικού βάρους στον φυσιολογικό (στα χαμηλότερα όρια) Δείκτη Μάζας Σώματος (δηλαδή 20-22), με υγιεινό τρόπο διατροφής και μαγειρέματος, καθώς και με την καθημερινή κίνηση/άσκηση για συγκεκριμένο διάστημα.
Μάλιστα, αν κάποιος δεν καπνίζει και δεν πίνει αλκοόλ ή αν πίνει αλλά διατηρεί την κατανάλωση στα χαμηλά συνιστώμενα όρια, δίνει στον εαυτό του επιπλέον εφόδια για να γεράσει υγιής και να αισθάνεται νέος. Η γήρανση είναι η σταδιακή διαδικασία έκπτωσης λειτουργιών του οργανισμού πριν επέλθει ο θάνατος. Μπορεί να συμβεί είτε με συνοδεία ασθενειών (κυρίως καρδιαγγειακού, μεταβολικές, καρκίνο, κλπ) ή χωρίς ασθένειες και με καλή έως άριστη ποιότητα ζωής. Αυτό είναι θέμα γονιδίων, περιβάλλοντος και ατομικών επιλογών ως προς τη διατροφή και την άθληση, καθώς και αποφυγής καταστροφικών συνηθειών, όπως το κάπνισμα.

Ο Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) καθοριστικός για την υγεία

Η παχυσαρκία αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο για καρκίνο, επισημαίνουν οι επιστήμονες. Μάλιστα, όπως δείχνουν οι μελέτες, η αύξηση βάρους από τη νεαρή ηλικία (20 ετών) μέχρι τη μέση ηλικία (55 ετών) αποτελεί προγνωστικό παράγοντα για την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου. Ωστόσο υπάρχουν και καλά νέα καθώς η απώλεια βάρους, ακόμη κι αν είναι μικρή, μπορεί να μειώσει σημαντικά αυτόν τον κίνδυνο.
Η απώλεια βάρους, ακόμα και η πολύ μικρή απώλεια, όπως και η μείωση θερμίδων στην καθημερινή τροφή μας, έχει πολύ θετικά αποτελέσματα και αναστρέφει τις παθολογικές διαδικασίες της χρόνιας φλεγμονής των ιστών και τις ορμονικές και άλλες μεταβολές που συμβαίνουν με την παχυσαρκία και οδηγούν τελικά σε ασθένειες όπως ο καρκίνος.

Εντυπωσιακό παράδειγμα αποτελούν τα αποτελέσματα μελετών που έγιναν και γίνονται κατά διαστήματα στα άτομα του Calorie Restriction Society στην Αμερική, τα οποία αυτοβούλως μειώνουν τη θερμιδική ποσότητα στη διατροφή τους, τρώγοντας πυκνές σε θρεπτικά συστατικά τροφές και διατηρώντας το ΔΜΣ κοντά στο 20. Σύμφωνα με την μελέτη «Aging, Adiposity and Calorie Restriction»( L.Fontana & S.Klein, JAMA 2007), στην ομάδα που τρεφόταν με χαμηλές θερμίδες, σε εξειδικευμένα τεστ στην καρδιά τους, βρέθηκε ότι η καρδιά τους ήταν σαν 16 χρόνια νεότερη. Ανάλογα αποτελέσματα είχαν δώσει και μελέτες σε πειραματόζωα. Βεβαίως, η μείωση θερμίδων κάτω από ένα όριο μπορεί να ενέχει και κινδύνους για την υγεία για αυτό είναι απαραίτητη η συμβουλή ειδικού πριν ξεκινήσει.

Διατροφή για υγεία και νεότητα


Υπάρχουν διάφοροι «τύποι» διατροφής που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος για να διατηρήσει την υγεία του. Ωστόσο εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι και ο τρόπος παρασκευής της τροφής.
Για παράδειγμα διατροφή με χαμηλούς υδατάνθρακες, διατροφή με χαμηλά λιπαρά, μεσογειακή διατροφή, και άλλες «ενδιάμεσες» αυτών. Φαίνεται ότι η διατροφή με χαμηλούς υδατάνθρακες είναι η πιο αποτελεσματική και γρήγορη στην απώλεια βάρους, αλλά σε βάθος χρόνου έχει συγκρίσιμα αποτελέσματα με τη μεσογειακή διατροφή, η οποία είναι γνωστό ότι αν κρατιέται σε χαμηλές θερμίδες, έχει συνδεθεί με πολλαπλά οφέλη στην υγεία (χαμηλότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακά και καρκίνο). Ένας άλλος σημαντικός σημαντικός παράγοντας είναι η παρασκευή της τροφής . Ο τρόπος μαγειρέματος είναι παράγοντας καταλυτικός για το πόσο υγιεινό είναι αυτό που τρώμε και αν θα λάβουμε τα οφέλη από την τροφή αυτή.

Η άσκηση μας διατηρεί νέους

Αν ασκούμαστε χαλαρά για τουλάχιστον 20 λεπτά την  ημέρα ή επιλέγουμε 20 λεπτά έντονης άσκησης τέσσερις φορές την εβδομάδα, αυξανουμε την πιθανότητα να εξαλείψουμε ασθένειες αλλά και να δείχνουμε νέοι, παρά την πραγματική ηλικία μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *