ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Η αλήθεια για την κυτταρίτιδα

Υπάρχουν τρόποι να μειώσετε την κυτταρίτιδα, αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε και κάποιες αλήθειες γύρω από αυτήν.

Είναι γεγονός ότι εκτός από τη διατροφή και την άσκηση, μπορείτε να επιταχύνετε τα βέλτιστα αποτελέσματα και να μειώσετε το επίμονο τοπικό πάχος που αντιστέκεται στη διατροφή και στην άσκηση με εξειδικευμένες καλλυντικές συνθέσεις.

Επιλέγετε patches (επιθέματα), γαλακτώματα, ορούς, κρέμες ή τζελ σώματος που περιέχουν συνδυασμούς από δραστικά συστατικά.

Τα πιο γνωστά και αποτελεσματικά, σύμφωνα με έρευνες, είναι η καφεΐνη και η ρετινόλη, ενώ οι αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες και βιταμίνες δρουν συνεπικουρικά.

Ωστόσο οι ειδικοί τονίζουν ότι χρειάζεται συστηματική χρήση αυτών των προϊόντων όλο το χρόνο, τουλάχιστον δύο-τρεις φορές την εβδομάδα.

Μύθοι και αλήθειες

Όσο συνηθισμένη είναι, άλλο τόσο συχνή είναι και η παραπληροφόρηση γύρω από αυτήν. Ας ξεχωρίσουμε το ψέμα από την πραγματικότητα.

Η κυτταρίτιδα προκαλείται από τοξίνες

ΜΥΘΟΣ

Η αιτία βρίσκεται στην ανομοιόμορφη κατανομή λίπους στα βαθύτερα στρώματα του δέρματος. Οταν το λίπος αυξάνεται, πιέζει προς την επιφάνεια του δέρματος τις ίνες κολλαγόνου. Το αποτέλεσμα είναι αυτά τα βαθουλώματα που θυμίζουν φλούδα πορτοκαλιού. Οσο πιο λεπτός γίνεται ο συνδετικός ιστός με τις ίνες κολλαγόνου τόσο πιο έντονα φαίνεται η κυτταρίτιδα.

Ο συνδετικός ιστός μπορεί να αδυνατίσει λόγω ορμονών, φτωχής πρόσληψης πρωτεϊνών, πλούσιας διατροφής σε λιπαρά, κακής κυκλοφορίας του αίματος και εξασθένησης των μυών. Ανάλογα με τον σωματότυπο κάθε γυναίκας, το περισσότερο λίπος αποθηκεύεται στην περιοχή των γλουτών, των μηρών αλλά και στο στομάχι και στα μπράτσα. Δηλαδή στις περιοχές που εμφανίζεται ή φαίνεται πιο έντονη η κυτταρίτιδα.

Η κυτταρίτιδα επιδεινώνεται με την πάροδο του χρόνου

ΑΛΗΘΕΙΑ

Είναι λογικό, μια και καθώς γερνάμε μειώνεται η παραγωγή κολλαγόνου και το δέρμα χάνει τη σφριγηλότητα και την πυκνότητά του. Τεράστιο ρόλο παίζουν και οι ορμονικές διαταραχές κατά την εγκυμοσύνη και την εμμηνόπαυση, καθώς και κατά τη λήψη φαρμακευτικής αγωγής. Αλλος σπουδαίος παράγοντας είναι το επιβαρυμένο κυκλοφορικό σύστημα, που δημιουργεί κατακράτηση και πρήξιμο.

Εμφανίζεται στις παχουλές ή στις αγύμναστες

ΜΥΘΟΣ

Μοιάζει παράδοξο αλλά εν τέλει δεν είναι, αν αναλογιστείτε ότι δεν παίζουν ρόλο τα κιλά αλλά το ποσοστό λίπους στο σώμα. Ακόμα και αν γυμνάζεστε, η κυτταρίτιδα μπορεί να είναι ορατή αν δεν ρίξετε το ποσοστό λίπους στο σώμα σας. Αυτό μπορείτε να το καταφέρετε συνδυαστικά, με διατροφή χαμηλή σε λιπαρά και με άσκηση. Το πετυχημένο αποτέλεσμα εξαρτάται 70% από τη διατροφή και 30% από την κατάλληλη γυμναστική.

Η αερόβια άσκηση είναι ιδανική για τη μείωσή της

ΜΥΘΟΣ

Η καρδιαγγειακή άσκηση, όπως π.χ. η αεροβική ή το τρέξιμο, συμβάλλει στην καύση του λίπους, πράγμα που ελαττώνει την κυτταρίτιδα. Ωστόσο, για θεαματικά αποτελέσματα πρέπει να αυξήσουμε τον μυϊκό μας όγκο. Σύμφωνα με μια έρευνα πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, οι ενήλικοι που έκαναν μισή ώρα αερόβια άσκηση 3 φορές την εβδομάδα μείωσαν το βάρος τους κατά 4 κιλά αλλά δεν αύξησαν τη μυϊκή τους μάζα. Οταν συνδύασαν 15 λεπτά αερόβια και 15 λεπτά ασκήσεις ενδυνάμωσης, έχασαν 5 κιλά προσθέτοντας 2 κιλά σε μυς. Δηλαδή αφενός αδυνάτισαν, αφετέρου βελτίωσαν την υφή της επιδερμίδας τους.

Η λιποαναρρόφηση εξαφανίζει το φαινόμενο

ΜΥΘΟΣ

Η μέθοδος δεν είναι ενδεδειγμένη ούτε για γενικό αδυνάτισμα ούτε για την καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Ο στόχος της είναι να αφαιρεί το τοπικό περιττό λίπος και να εξομαλύνει τη σιλουέτα και όχι να μειώνει συνολικά το ποσοστό λίπους στο σώμα.

Το κάπνισμα επιδεινώνει την κυτταρίτιδα

ΑΛΗΘΕΙΑ

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι δυσχεραίνει την κυκλοφορία του αίματος, αποδυναμώνει το ήδη υπάρχον κολλαγόνο και μειώνει την παραγωγή νέου. Ως εκ τούτου το δέρμα λεπταίνει, χάνει την ελαστικότητά του και το λίπος που πιέζει το «δίχτυ» φαίνεται πιο έντονο.

Δεν υπάρχει μόνιμη λύση

ΑΛΗΘΕΙΑ

Αν και διεξάγονται συνεχώς μελέτες για μακροπρόθεσμα ή μόνιμα αποτελέσματα, προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια μέθοδος που εξαλείφει οριστικά την κυτταρίτιδα.