ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Η επίδραση της κάθε τροφής στα δόντια σας

Τα μήλα, τα φρέσκα φασολάκια, το κουνουπίδι, τα καρότα, το σέλινο και άλλα τραγανά φρούτα και λαχανικά, βοηθούν στη λεύκανση τον δοντιών με την ήπια τριβή που προκαλούν κατά τη μάσησή τους.

Τα ινώδη φρούτα και λαχανικά εκτός του ότι έχουν λίγες θερμίδες, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, ενώ παράλληλα κάνουν μασάζ στα ούλα, ενισχύοντας τη ροή του αίματος και βοηθώντας την να κρατήσει τους ιστούς των ούλων υγιείς. Επιπροσθέτως, αυξάνουν και τη ροή του σάλιου, του «μαγικού» αυτού υγρού, που βοηθά στην προστασία της στοματικής υγιεινής.

Σύμφωνα με τον Vincent Mayher, εκπρόσωπο της Αμερικανικής Ακαδημίας Γενικής Οδοντιατρικής, οι φράουλες και τα πορτοκάλια, μπορούν να γυαλίζουν τα δόντια, καθώς περιέχουν ένα ένζυμο, το ονομαζόμενο μηλικό οξύ, που βοηθά στη διατήρηση της λευκότητας των δοντιών. Τα τυριά και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γάλα και το γιαούρτι, περιέχουν ένα είδος γαλακτικού οξέος, που βοηθά στην πρόληψη της τερηδόνας. Τα σκληρά τυριά, τρίβουν τα δόντια.

Τι να αποφύγετε

Τα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγει κάποιος γιατί προκαλούν χρώση των δοντιών είναι το τσάι, ο καφές, τα βατόμουρα, το κόκκινο κρασί, η σάλτσα σόγιας, τα αναψυκτικά τύπου κόλα, αλλά και το λευκό κρασί που με τις τανίνες και τα οξέα που περιέχει χαράζει την επιφάνεια των δοντιών. Επίσης, τα οινοπνευματώδη ποτά, κυρίως τα κοκτέιλ, τα τονωτικά (αθλητικά) ροφήματα, ακόμα και αν δεν περιέχουν ζάχαρη ή κάποια χρωστική, ενισχύουν το λέκιασμα των δοντιών.

Το νερό φαίνεται ότι βοηθάει στη μείωση του «λεκιάσματος», γι’ αυτό η άφθονη κατανάλωσή του μειώνει τα στίγματα που μπορεί να μείνουν επάνω στα δόντια, κυρίως μετά από ένα πλούσιο γεύμα.