ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Οι βιταμίνες και τα μέταλλα για νεανικό δέρμα

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι ένας μη ισορροπημένος τρόπος διατροφής αντανακλάται στο δέρμα μας.

Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές, που περιέχουν μέταλλα και βιταμίνες που ωφελούν τον οργανισμό και την επιδερμίδα, διατηρώντας την νέα.

Βιταμίνη C

Εξαιρετικά σημαντικός ο ρόλος της βιταμίνης C, η οποία πέρα από αντιοξειδωτικό συντελεί και στη βιοπαραγωγή κολλαγόνου, μια διαδικασία που συμμετέχουν άμεσα οι πρωτεΐνες, όπως η λυσίνη.

Ω-3 λιπαρά οξέα

Η πρόσληψη Ω-3 λιπαρών οξέων και ιδιαίτερα του εικοσιπεντανοϊκού οξέος (ΕPA) βοηθά εξαιρετικά σε φλεγμονώδεις νόσους, όπως οι αρθρίτιδες, δερματίτιδες και ψωρίαση, προστατεύοντας παράλληλα το δέρμα. Στις παθήσεις αυτές όμως σημαντική συμβολή έχουν και τα Ω-6 λιπαρά οξέα (το λινελαϊκό και αραχιδονικό οξύ). Η καλύτερη πηγή τους είναι τα φυτικά έλαια. Το λίπος τρέφοντας τις κυτταρικές μεμβράνες, προωθεί σημαντικά την κυτταρική υγεία.

Για τη νεότητα και σφριγηλότητά του δέρματος σημαντικό ρόλο παίζει η παρουσία και η σύνθεση κολλαγόνου.

Το κολλαγόνο βιοσυντίθεται από τη βιταμίνη C κυρίως και το χαλκό, όπως επίσης από τα απαραίτητα αμινοξέα που δεν παράγει μόνος του ο οργανισμός μας (όπως λυσίνη) και το αμινοξύ προλίνη που βιοσυντίθεται, πέρα από τη διατροφική παροχή (αβγά).

Το νερό στην ποσότητα του κανόνα των 8 ποτηριών ανά ημέρα (αυξάνεται το καλοκαίρι) ενυδατώνει το δέρμα και τους ιστούς, προφυλάσσοντας τα από γήρανση και άλλες επιβαρυντικές δράσεις πάνω τους.

Το κάπνισμα δε, μειώνει την απορρόφηση της βιταμίνης C (μειώνει την αντιοξειδωτική δράση και σύνθεση του κολλαγόνου) και ταυτόχρονα ανεβάζει κατά επιπλέον 35 mg την ημερήσια ανάγκη κάλυψης της, ενώ παίζει και κραταιό ρόλο στη γήρανση του δέρματος.

Τα συστατικά που ωφελούν το δέρμα

Οι βιταμίνες Α1, Ε, C, το σελήνιο, ο ψευδάργυρος, το μαγγάνιο έχουν αντιοξειδωτικό ρόλο.  

Επίσης μεγάλη αρωγή προσφέρουν τα Ω-3 & Ω-6 απαραίτητα λιπαρά οξέα.

Ακόμα το σύνολο σχεδόν των βιταμινών του συμπλέγματος Β (Β2, Β3, Β6, Β7, Β9 & Β12) φαίνεται πως βοηθούν το δέρμα και πως η έλλειψή τους προκαλεί προβλήματα όπως ξηροδερμία, πελάγρα, αναιμίες.

Ο σίδηρος προσφέρει ροδαλό χρώμα στο δέρμα.

Η βιταμίνη Α προστατεύει από τον ήλιο

Οι πρωτεΐνες συνθέτουν κολλαγόνο και επίσης προσφέρουν υγεία και ευεξία στο δέρμα.

Τροφές – Σύμμαχοι

*Πράσινα φυλλώδη λαχανικά,

*το πράσινο τσάι (φλαβονοειδή),

*τα εσπεριδοειδή,

*φασόλια,

*ζοχοί,

*κρεμμύδια,

*σκόρδα

Βιταμίνες και μέταλλα

Επίσης για μια υγιή επιδερμίδα προσθέστε στη διατροφή σας ρεβίθια (ψευδάργυρος και αμινοξέα ), αβγά (βιοτίνη & προλίνη), ελαιόλαδο, σουσάμι, φασολάκια (αμινοξέα), Ψάρια (η πιο εύπεπτη πρωτεΐνη στο 98%), ξηροί καρποί (λιπαρά, όπως Ω-3), το γιαούρτι.