ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Salon de… botox! Οι ειδικοί χώροι για μικροεπεμβάσεις κερδίζουν έδαφος

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε χθες στους New York Times, τα Botox και Filler bars γίνονται όλο και πιο δημοφιλή για γρήγορες αισθητικές επεμβάσεις.

Αν έχετε καιρό να επισκεφτείτε κάποια πόλη στις Η.Π.Α. ίσως έχετε χάσει ένα από τα πιο μεγάλα trends των τελευταίων ετών: τα Blowout bars. Πρόκειται για συνήθως κουκλίστικα και πολύ λαμπερά καταστήματα στα οποία προσφέρεται «γρήγορο χτένισμα». Σκεφτείτε την εξής αναλογία: αν τα δικά μας foul service κομμωτήρια μπορούν να παρομοιαστούν με πλούσια μπαρ ξενοδοχείου, τα Blowouts στην Αμερική είναι τα αντίστοιχα «ορθάδικα» για ένα σφηνάκι (περιποίησης μαλλιών). Η πιο γνωστή αλυσίδα ονομάζεται Drybar.

Και τώρα που καλύψαμε τα κενά μας, ερχόμαστε στην πιο πρόσφατη μόδα σε θέματα ομορφιάς: 

Τα Botox bars! Για την ακρίβεια: Botox and Filler bars. Πρόκειται για προχωρημένης αισθητικής και μπουτίκ φιλοσοφίας μαγαζιά στα οποία δοκιμάζεις για πρώτη φορά, ή -και εδώ είναι το βασικό- ανανεώνεις γρήγορα και ευχάριστα το botox ή τα fillers που έχεις στο πρόσωπό σου. 

Η πρακτική ανάγκη που δημιούργησε αυτή την ιδέα μαρτυράται από τα επίσημα στοιχεία: σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Αισθητικής Πλαστικής Χειρουργικής, από το 2017 μέχρι το 2018 οι ενέσεις Botox -που παραμένουν από το 1999 παραμένουν η Νο 1 αισθητική διαδικασία στην Αμερική- αυξήθηκαν κατά 16,3%. Τα δε fillers, κατά 12%.

Το κοινό τους: Και οι δύο διαδικασίες απαιτούν τακτική «ανανέωση». Αυτό το -όλο και αυξανόμενο κοινό- έρχονται να καλύψουν αυτά τα FastBeauty καταστήματα.

Αλλά καθώς οι δύο αυτές αισθητικές επεμβάσεις γίνονται όλο και πιο διαδεμενές, η νέα τάση των καταστημάτων για γρήγορη «επανόρθωση όψης» έχει να παρουσιάσει και ένα «ιδεολογικό» διακήρυγμα: «Adieu, Taboo»! Δηλαδή, «Αντίο ταμπού», όπως δηλώνεται στο Instagram μιας από αυτές τις αλυσίδες. Και πράγματι, όσοι επισκέπτονται τα salons αυτά δεν επιθυμούν μόνο ανανέωση «προσώπου», αλλά και να το διατυμπανίσουν. Εξ ου και οι «μπουτίκ» του είδους διαθέτουν συνήθως και photo booths με όμορφα φόντα, ώστε οι ευχαριστημένοι πελάτες να μοιράζονται αμέσως το χωρίς ρυτίδες μέτωπό τους στα social Media.

Ακόμα και η βασική φιλοσοφία στη διακόσμηση προωθεί την απενοχοποίηση. Ολα γίνονται ανοικτά, δεν υπάρχουν ξεχωριστά δωμάτια, αλλά ενιαίοι χώροι με χωρίσματα από γυαλί ή απλές κουρτίνες για να μπορεί ο ένας πελάτης να «θαυμάζει» τη «δουλειά» που γίνεται από τον ειδικό. 

«Οι ενέσιμες ουσίες δεν χρειάζεται να είναι τρομακτικές και πλέον δε χρειάζεται να γίνονται σε εχέμυθους χώρους», δηλώνει ο Gabrielle Garritano, βοηθός γιατρού και ιδρυτής του Ject. Ject είναι μια από τις πιο δυναμικές αλυσίδες στα «fast track ενέσιμα». Άλλο μεγάλο όνομα στο χώρο είναι το Plump στο Chelsea, το οποίο έχει σχεδιαστεί σαν μπιστρό, με δάπεδα από σκούρο ξύλο, σκαμπό μπαρ και τσαγιέρα (που εξυπηρετούν αντιφλεγμονώδη ελιξίρια), και στο οποίο οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν τα «Instaready Cheeks» των 1.099 δολαρίων ή το «Goodbye Gummy Smile» των 240 δολαρίων.

Η πιο δημοφιλής και ταχεία αναπτυσσόμενη αλυσίδα είναι μάλλον η «Alchemy 43» (43 επειδή υποτίθεται ότι τόσοι είναι οι μύες στο πρόσωπο του ανθρώπου). Η εταιρεία, η οποία έχει συγκεντρώσει πάνω από 5 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση, συμπεριλαμβανομένων των ιδρυτών της Drybar, διαθέτει ήδη 5 καταστήματα, κάθε ένα από τα οποία έχει ουρές από πελάτες, έτοιμους να ξοδέψουν κατά μέσο όρο από 500 ευρώ.

Oι πελάτες από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι στις κανονικές κλινικές τέτοιες μικρο-επεμβάσεις αντιμετωπίζονται από τους γιατρούς ως ήσσονος σημασίας διαδικασίες, ενώ στα μικρά αυτά μαγαζιά, αποκτούν την αίσθηση της ιεροτελεστίας. «Ξοδεύουν πολύ χρόνο μαζί μας, νιώθεις πραγματικά όμορφα για τον εαυτό σου και θέλεις να κάνεις κι άλλα!».

Υπάρχει λύση και γι’ αυτό: οι συνδρομές και οι κάρτες μέλους. «Οσοι εισέρχονται για μικρο-επεμβάσεις στο άνω μισό του προσώπου (μάτια, μέτωπο, ζυγωματικά) – συχνά καταλήγουν να κάνουν θεραπείες και στο κάτω μέρος του προσώπου, δηλώνει η Nicci Levy, ιδρυτής της εταιρείας Alchemy 43 «Είναι τόσο εθιστικό», παραδέχεται η 30χρονη Olivia Grubman, κάτοικος μαιευτικής και γυναικολογίας στο νοσοκομείο του Mount Sinai.

Αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν: «Δώστε όλα τα χαριτωμένα ονόματα που θέλετε στις «θεραπείες» και τις «τεχνικές» που κάνετε… Δεν είστε απλά κομμωτήρια». «Παραμένετε «κλινικές». «Μπορεί να πρόκειται για μικρο-επεμβάσεις, όμως παραμένουν ιατρικές διαδικασίες με κινδύνους, ειδικά αν δεν υπάρχει ιατρός στο χώρο». Ο πρόεδρος της Αμερικανικής Εταιρείας Αισθητικής Πλαστικής Χειρουργικής, Γκράντ Στίβενς, εφιστά την προσοχή: «Ειδικά τα fillers απαιτούν μεγάλη προσοχή, καθώς οι επιπλοκές μπορεί να είναι σοβαρές. Αλλωστε, η ζωή με ασυμμετρία του προσώπου, ακόμα και για μερικούς μήνες, μπορεί να επηρεάσει το έργο και την ποιότητα ζωής του ατόμου». Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, οι ουσίες αυτές μπορεί να εγχυθούν σε λάθος μέρος -π.χ. μεταξύ των αιμοφόρων αγγείων- με αποτέλεσμα επιπλοκές που μπορεί να περιλαμβάνουν τύφλωση. «Δεν είναι τόσο σπάνιο όσο θα θέλουμε να πιστεύουμε. Φροντίστε έστω να μάθετε εάν το κατάστημα που θα εμπιστευτείτε διαθέτει το ένζυμο υαλουρονιδάση που μπορεί να αντιστρέψει ένα ακούσια ενδοαγγειακή ένεση υαλουρονικού οξέος (Restylane ή Juvéderm). Συμπληρώματα όπως το Radiesse, τα οποία είναι κατασκευασμένα από άλλες ουσίες, δεν είναι αναστρέψιμα».