ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Τα 5 πιο χορταστικά λαχανικά, σύμφωνα με τους ειδικούς

Κάθε δίαιτα και ισορροπημένη διατροφή περιλαμβάνει φρούτα και λαχανικά. Το πρόβλημα είναι ότι συνήθως δεν σε χορταίνουν, με αποτέλεσμα λίγες ώρες μετά την κατανάλωσή τους να πεινάς.

Υπάρχουν όμως κάποια φρούτα και λαχανικά που θα ικανοποιήσουν το αίσθημα της πείνας και θα σας κάνουν να αναζητήσετε νέο γεύμα αρκετές ώρες μετά.

Αγκινάρα

Το μυστικό βρίσκεται στις ίνες. «Οι ίνες μας βοηθούν να νιώθουμε χορτάτοι για μεγαλύτερο διάστημα, καθώς επιβραδύνουν τη γαστρική κένωση, διατηρώντας το φαγητό στο στομάχι μας, καθώς αυτό μεταβολίζεται», λέει η Δρ Bridget Murphy καταχωρημένη διαιτολόγος στο ιατρικό κέντρο NYU Langone.

«Εκτιμάται ότι ο μέσος Αμερικανός καταναλώνει μόνο περίπου 12 γραμμάρια ινών την ημέρα – λιγότερες από τις μισές από τα συνιστόμενα 25 έως 30 γραμμάρια ινών ανά ημέρα για τις γυναίκες και 30 με 35 γραμμάρια για τους άνδρες».

Ένα φλιτζάνι με καρδιές αγκινάρας έχει σχεδόν 9 γραμμάρια ινών! Επιπλέον, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν, βοηθά την πέψη, κάνοντας το στομάχι να νιώθει γεμάτο, αλλά όχι με δυσάρεστο τρόπο.

Πατάτα

Αυτό το λαχανικό έχει δεχθεί πολλή κριτική ότι δήθεν συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού βάρους, κυρίως του τρόπου μαγειρεύματός του: τηγανητό ή με την προσθήκη πολλαπλών καρυκευμάτων. Αν όμως μαγειρέψετε πατάτες χωρίς πρόσθετα, μπορούν να είναι υγιεινές και να σας γεμίσουν με ίνες.

Οι πατάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε γλυκαιμικό δείκτη, που σημαίνει ότι έχουν πολλούς υδατάνθρακες – αλλά δίνουν μόνο περίπου 110 θερμίδες και έχουν μηδενικό λίπος, σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας που έδειξε ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν πατάτες τελικά έχασαν βάρος.

Αν είστε διστακτικοί σε σχέση με τις λευκές πατάτες, οι γλυκοπατάτες είναι χαμηλές σε γλυκαιμικό δείκτη, αλλά εξακολουθούν να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.

Κουνουπίδι

Ως σταυροειδές λαχανικό, η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες του κουνουπιδιού προάγει το αίσθημα πληρότητας, καθώς επιβραδύνει την πέψη.

Καρότα

Η περιεκτικότητα σε ίνες των καρότων παρέχει μια αίσθηση πληρότητας με λίγες θερμίδες. Ένα άλλο όφελος με τα καρότα είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες συνταγές για να αυξήσετε το θρεπτικό περιεχόμενο του γεύματός σας με λιγότερες θερμίδες.

Μπορούν να προσθέσουν γεύση και ίνες όταν συμπεριληφθούν σε συνταγές όπως χούμους, σάλτσες ντομάτας και τσίλι.

Λαχανάκια Βρυξελλών

Όπως ο συγγενής τους, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, γεγονός που δημιουργεί αίσθημα πληρότητας και συμβάλλει σε χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης.

Ένα άλλο πλεονέκτημα: Τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι ένα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά λαχανικό, διατηρώντας την εντερική ανοσολογική λειτουργία.