ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Το άγχος ως παράγοντας γήρανσης του δέρματος – Πώς θα το αντιμετωπίσετε

Το άγχος αφήνει τα σημάδια του στο πρόσωπό μας. Εμφανίζονται λεπτές γραμμές και ρυτίδες, το δέρμα αφυδατώνεται, λεπταίνει και χάνει την ελαστικότητά του. Τα καλά νέα: αν καταφέρουμε να γίνουμε πιο ήρεμοι, θα γίνουμε και πιο όμορφοι.

Το άγχος επηρεάζει τον οργανισμό σε πολλά επίπεδα, ιδιαιτέρως το δέρμα. Μπορεί να προκαλέσει:

  1. σπυράκια
  2. πρόωρο σχηματισμό λεπτών γραμμών και ρυτίδων
  3. απώλεια ενυδάτωσης του δέρματος
  4. φλεγμονή
  5. αυξημένη ευαισθησία

Συνολικά, αυτές οι αρνητικές συνέπειες μπορούν να προκαλέσουν ανεξίτηλα σημάδια στην επιδερμίδα μας, επιταχύνοντας τη διαδικασία γήρανσης.

Πώς επιδρά το άγχος στο δέρμα

Όταν αγχωνόμαστε, ο οργανισμός αντιδρά δίνοντας εντολή στο αίμα να συγκεντρωθεί στα ζωτικά όργανα. Το δέρμα δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία, συνεπώς, τρέφεται λιγότερο από τα αιμοσφαίρια, τα οποία υπό κανονικές συνθήκες είναι υπεύθυνα για τη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών και του οξυγόνου που είναι απαραίτητα και την εύρυθμη λειτουργία και την ανάπλαση του δέρματος.

Σε κάθε περίπτωση, η παραγωγή ελεύθερων ριζών, των μορίων που επιτίθενται στα υγιή κύτταρα όταν υπερτερούν, αυξάνεται. Οι ελεύθερες ρίζες επιτίθενται στους ινοβλάστες με αποτέλεσμα την μείωση παραγωγής κολλαγόνου: το δέρμα χάνει τη σφριγηλότητά του.

Τέλος, η κορτιζόλη, η ορμόνη του άγχους, προκαλεί φλεγμονή στο δέρμα, η οποία εκδηλώνεται μέσω ερυθρότητας.

Απλές συμβουλές αντιμετώπισης

Αναπνεύστε…

Αν αισθάνεστε ότι κατακλύζεστε από στρες, όπως για παράδειγμα σε περίπτωση κρίσης άγχους, κάντε ένα διάλειμμα και πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές: εισπνεύστε, γεμίστε τους πνεύμονές σας και μετά εκπνεύστε αργά, 5 φορές συνεχόμενα.

Ηρεμήστε

Όλοι το ξέρουμε: όταν είμαστε αγχωμένοι, τείνουμε να σφίγγουμε τα χείλη μας, να συνοφρυωνόμαστε και να υιοθετούμε εκφράσεις στο πρόσωπό μας που αντανακλούν τη διάθεσή μας. Με αυτό τον τρόπο, αναγκάζουμε το δέρμα μας να διπλώνει επαναλαμβανόμενα, σχηματίζοντας τις ίδιες αυλακώσεις κάθε φορά. Με την πάροδο του χρόνου, η αυλάκωση μετατρέπεται σε ρυτίδα και μας προσδίδει ώριμη όψη.

Πρέπει να προσπαθούμε να χαλαρώνουμε το πρόσωπό μας, κάνοντας μασάζ και γελώντας μπροστά στον καθρέφτη για να τονώνουμε όλους τους μύες του προσώπου.

Κάντε γυμναστική

Τριάντα λεπτά άσκησης ημερησίως, πέντε φορές την εβδομάδα, αρκούν για να μειώσετε το άγχος με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Κάνοντας γυμναστική, δεν ενισχύετε μόνο την έκκριση ενδορφινών, που είναι οι ορμόνες της ευεξίας, αλλά τονώνετε και τη μικροκυκλοφορία του δέρματος, ενώ ταυτόχρονα αποβάλλετε και τις τοξίνες μέσω της εφίδρωσης.

Καταναλώστε μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι ένα ιχνοστοιχείο που θεωρείται η καλύτερη φυσική ουσία κατά του άγχους. Παρ’ όλα αυτά, πάνω από μια στις τέσσερις γυναίκες εμφανίζει έλλειψη! Βεβαιωθείτε ότι δεν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία και φροντίστε να καταναλώνετε πράσινα λαχανικά, προϊόντα ολικής αλέσεως και φυτικά έλαια (φουντουκέλαιο, αμυγδαλέλαιο, καρυδέλαιο) και όσπρια (λευκά φασόλια, φακές, μπιζέλια) καθώς αποτελούν τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο.

Φάτε σοκολάτα

Αν συνηθίζετε να τρώτε από άγχος, γιατί να μην απολαύσετε ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας; Αποτελεί εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών, μορίων που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούνται από το άγχος. Επιπλέον, η μαύρη σοκολάτα είναι πλούσια σε μαγνήσιο και ενισχύει την παραγωγή σεροτονίνης και ενδορφίνης, δύο ορμονών που τονώνουν την ευεξία. Θα ήταν κρίμα να τις στερήσετε από τον εαυτό σας!