ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Τα οφέλη από τη Μεσογειακή διατροφή

Η μεσογειακή διατροφή είναι εμπνευσμένη από τις διατροφικές συνήθειες από την περιοχή της Μεσογείου και έχει ως βασικό συστατικό της το ελαιόλαδο.

Η μεσογειακή διατροφή, βασισμένη στις διατροφικές συνήθειες των κατοίκων της Κρήτης και της νότιας Ιταλίας στη δεκαετία του 1960, ουσιαστικά δίνει έμφαση κυρίως στην κατανάλωση οσπρίων, ελαιόλαδου, δημητριακών και σπόρων, φρούτων και λαχανικών, στη μέτρια κατανάλωση στο ψάρι και το άσπρο κρέας και στη σπάνια κατανάλωση κόκκινου κρέατος, όπως επίσης και στη μέτρια κατανάλωση κόκκινου κρασιού.

Η μεσογειακή δίαιτα προστατεύει από την εξέλιξη του σακχαρώδη διαβήτη, αλλά και από την εμφάνιση νέων περιπτώσεων με ελάττωση του κινδύνου κατά 83%. Επίσης, η δίαιτα αυτή έχει συνδεθεί με απώλεια βάρους κατά 3,8 kg περισσότερο απ’ ό,τι στη δίαιτα με χαμηλά λιπαρά.

Άνθρωποι που ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή έχουν χαμηλότερο κίνδυνο για εμφάνιση των νόσων Parkinson και Alzheimer. Η μελέτη της μεσογειακής διατροφής έχει αποδείξει σε κλινικές έρευνες ότι η υψηλή πρόσληψη φυτικών ινών και η χαμηλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος σχετίζονται με χαμηλότερη νοσηρότητα και μικρότερη συχνότητα εγκεφαλικών επεισοδίων, υπέρτασης και καρδιαγγειακών. 

Η μεσογειακή διατροφή βασίζεται κυρίως:

στα φρέσκα λαχανικά,

στο ελαιόλαδο, ως την κύρια πηγή λίπους,

στα όσπρια,

στους σπόρους, οι οποίοι έχουν πρωταρχικό ρόλο στη διατροφή αυτή,

στα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι και το γάλα, τα οποία πρέπει να καταναλώνονται σε μέτριες ποσότητες,

στο κόκκινο κρασί,

στην ελάχιστη κατανάλωση κόκκινου κρέατος

«Η μεσογειακή διατροφή είναι μια βιώσιμη δίαιτα που εστιάζει λιγότερο στην ποσότητα των τροφίμων που καταναλώνονται, και περισσότερο στην ποιότητα των τροφίμων και στη διατροφή ενός ατόμου», λέει η διαιτολόγος Rachel Fine.