ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Επιταχύνετε τον μεταβολισμό σας ανά ηλικία

Ο μεταβολισμός και το σώμα αλλάζουν καθώς μεγαλώνουμε, ώστε αυτό που μας κάνει να χάνουμε κιλά ή να νιώθουμε ευεξία στην ηλικία των 20 δεν έχει απαραίτητα τα ίδια αποτελέσματα στα 50.

Υπάρχουν κάποιες συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε ανά ηλικία, ώστε να βλέπετε το βάρος σας σταθερά χαμηλό πάντα.

Στα 20

Το σώμα είναι ακόμη σε διαδικασία ανάπτυξης, κι αυτό σημαίνει ότι η σωστή διατροφή μπορεί να βελτιώσει όχι μόνο το βάρος, αλλά μακροπρόθεσμα και την υγεία σας. Για να δουλεύει άριστα ο μεταβολισμός σας προσπαθήστε να τρώτε κάθε τρεις με τέσσερις ώρες, μειώστε τον καφέ, γιατί η καφεΐνη στερεί από τα κόκαλα το το απαραίτητο ασβέστιο και προσθέστε στη διατροφή σας ενεργειακές τροφές, όπως μπρόκολο και σπανάκι, και φυσικούς χυμούς.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος σ’ αυτή την ηλικία είναι η έλλειψη σιδήρου, που οφείλεται στις πολλές ημέρες περιόδου, αλλά και η ανεπαρκής πρόσληψη θερμίδων όταν προσπαθείτε να αδυνατίσετε γρήγορα. Γι’ αυτό το μενού σας πρέπει να περιλαμβάνει ζυμαρικά και κρέας που θα σας εξασφαλίσουν ενέργεια και θα σας κάνουν να χάσετε βάρος χωρίς να νιώθετε αδυναμία.

Οι ιδανικές τροφές

Σίδηρος: Για να αντισταθμίσετε την απώλεια σιδήρου λόγω της περιόδου, πρέπει να τρώτε περισσότερο κρέας. Σίδηρο μπορείτε επίσης να πάρετε και από τα ψάρια, τα αυγά, τα όσπρια και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Προσθέστε μπόλικο λεμόνι, καθώς η βιταμίνη C βοηθάει την απορρόφησή του.

Βιταμίνη Β12: Η βιταμίνη Β12 είναι βασική για τη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων και για την καλή λειτουργία του μεταβολισμού. Θα τη βρετε κυρίως στα ζωικά προϊόντα.

Υδατάνθρακες: Τα ζυμαρικά, το ψωμί, το ρύζι και άλλα δημητριακά είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, που αποτελούν το βασικό καύσιμο του οργανισμού μας και τη μόνη πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο.

Στα 30

Σ’ αυτή την ηλικία αρχίζετε να εντοπίζετε περισσότερο λίπος στην κοιλιά και στους γοφούς και να αντιλαμβάνεστε μια επιβράδυνση του μεταβολισμού -περίπου 10%- που μεταφράζεται σε δυσκολία να χάσετε βάρος ή ακόμη και να παραμείνετε στα κιλά σας.

Για να αυξήσετε το μεταβολισμό έστω βραχυπρόθεσμα, προσθέστε στο φαγητό σας λίγη καυτερή πιπεριά και πιείτε πράσινο τσάι. Παράλληλα, επειδή συνήθως σε αυτή την ηλικία οι γυναίκες  αποκτούν το πρώτο παιδί, οφείλετε να προετοιμάσετε το σώμα σας.

Τονώστε τον οργανισμό σας με τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, όπως είναι τα όσπρια, το ψάρι και το τυρί, και διατηρήστε δραστήριο το θυρεοειδή με ιώδιο. Μια διατροφή που ευνοεί τη σωστή ορμονική ισορροπία είναι χρήσιμη ακόμη και στην πρόληψη τόσο της κυτταρίτιδας όσο και των ρυτίδων.

Οι ιδανικές τροφές

Ιώδιο: Για να λειτουργεί βέλτιστα ο θυρεοειδής (και να προλάβεις τις ορμονικές ανισορροπίες) πρέπει να λαμβάνετε αρκετό ιώδιο. Θα το βρετε στα θαλασσινά ψάρια και στο εμπλουτισμένο μαγειρικό αλάτι.

Φολικό οξύ: Αν σκοπεύετε να κάνετε παιδί φροντίστε να παίρνετε αρκετό φολικό οξύ. Απομακρύνει τον κίνδυνο νευρολογικών παθήσεων στο έμβρυο και θα το βρειτε στις σαλάτες (π.χ. μπρόκολο), στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και στα δημητριακά που τρώμε το πρωί.

Πρωτεΐνη: Για τη δημιουργία και τη διατήρηση των μυών είναι απαραίτητες οι πρωτεΐνες, τόσο οι φυτικές, που βρίσκονται στα όσπρια, όσο και οι ζωικές, από το κρέας, τα ψάρια, τα τυριά και το γάλα.

Στα 40

Στα 40 δεν χτίζετε μυς, τους χάνετε, ενώ το σώμα και το δέρμα αρχίζουν να εμφανίζουν τα πρώτα σημάδια γήρανσης. Καθώς τα επίπεδα των οιστρογόνων μειώνονται, η κατακράτηση υγρών είναι πιο εμφανής, γι’ αυτό πρέπει να αποφεύγετε τους πολλούς υδατάνθρακες. Ο λόγος είναι ότι κάθε γραμμάριο υδατάνθρακα χρειάζεται τρία γραμμάρια νερό για να αποθηκευτεί, γεγονός που προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη κατακράτηση. Επιπλέον πρέπει να αντιμετωπίσετε τις ελεύθερες ρίζες που ευθύνονται για τη γήρανση των κυττάρων τρώγοντας ξερά φρούτα και αβοκάντο, να φροντίσετε τα οστά λαμβάνοντας ασβέστιο και να αποφύγετε τα προβλήματα στο κυκλοφορικό με τα καλά λιπαρά των ψαριών.

Οι ιδανικές τροφές

Ασβέστιο: Για να αποφύγετε την οστεοπόρωση πρέπει να παίρνετε πολύ ασβέστιο. Θα το βρείτε στο γάλα, στο γιαούρτι, στα τυριά, αλλά και στο λάχανο, στο μαρούλι και στα σύκα.

Βιταμίνη Ε: Εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες που ευθύνονται για τη γήρανση των κυττάρων και βρίσκεται στα ξερά φρούτα, στα σπορέλαια και στο αβοκάντο.

Ωμέγα 3: Προστατεύουν την καρδιά, τις αρτηρίες και τον εγκέφαλο και βρίσκονται στο γαύρο, στο σκουμπρί, στο σολομό και στο λάδι από λιναρόσπορο.

Στα 50

Σ’ αυτή την ηλικία αρχίζει η εμμηνόπαυση και οι κίνδυνοι για διάφορες ασθένειες αυξάνονται. Αυτή η μεταβατική φάση όμως μπορεί να περάσει χωρίς άγχος με τις κατάλληλες τροφές. Με τα φυσικά φυτοοιστρογόνα θα γλιτώσετε από τις εξάψεις και θα ρυθμίσετε τη δυσκοιλιότητα, ενώ με το μαγνήσιο θα μειώσετε τα σκαμπανεβάσματα της διάθεσης.

Μετά την εμμηνόπαυση οι γυναίκες τείνουν να παίρνουν βάρος στην κοιλιά κι αυτό επιβαρύνει την καρδιά. Μειώστε το ρίσκο με Ω3 λιπαρά οξέα και βιταμίνη Β, που βρίσκονται αντίστοιχα στα ψάρια και στα προϊόντα ολικής αλέσεως. Αν μάλιστα μειώσετε και λίγο τις θερμίδες, θα χάνετε βάρος χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.

Οι ιδανικές τροφές

Μαγνήσιο: Θα σας βοηθήσει να κρατήσετε υπό έλεγχο τα σκαμπανεβάσματα της διάθεσής σας. Βρίσκεται στα ξερά φρούτα, στα λαχανικά, στα πίτουρα και στο μεταλλικό νερό.

Φυτοοιστρογόνα: Η σόγια, ο κολοκυθόσπορος, η φάβα, το μπρόκολο και τα μήλα περιέχουν ουσίες που έχουν όμοια δράση με τα οιστρογόνα και θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε  τις ενοχλήσεις της εμμηνόπαυσης.

Ίνες: Με το τέλος του κύκλου της περιόδου, το έντερο μπορεί να γίνει ακόμη πιο τεμπέλικο. Γι’ αυτό έχει ανάγκη από τις ίνες που βρίσκονται στο κριθάρι των ζυμαρικών, στο καστανό ρύζι, στα φρούτα, στα όσπρια και στα λαχανικά.