ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Ποιες είναι οι δυο δίαιτες που οι περισσότεροι άνθρωποι είναι σε θέση να διατηρήσουν μακροπρόθεσμα

Οι “δίαιτες μανίας» μπορεί να είναι δελεαστικές, αλλά αν δεν βρείτε ένα σχέδιο ζωής που μπορείτε να διατηρήσετε μακροχρόνια, πιθανότατα θα ανακτήσετε το βάρος σας.

Όταν ψάχνετε να χάσετε βάρος, η πρώτη σας σκέψη ίσως, είναι να ακολουθήσετε μια δίαιτα. Υπάρχει πάντα ένα νέο σχέδιο δίαιτας που φαίνεται να είναι όλο και πιο περιοριστικό. Επειδή είναι τόσο δύσκολο να διατηρηθεί, λέει η Natalie Allen, διαιτολόγος και εκπαιδευτής στο Πανεπιστήμιο του Missouri, οι άνθρωποι αποτυγχάνουν συχνότερα από ό, τι επιτυγχάνουν. Οι περισσότερες δίαιτες βοηθούν την απώλεια βάρους βραχυπρόθεσμα, αλλά όταν η απώλεια βάρους καταρρεύσει, οι άνθρωποι επιστρέφουν στις παλιές τους συνήθειες και ανακτούν το βάρος. Εδώ έρχεται η επιστήμη για να εξηγήσει γιατί οι περισσότερες δίαιτες δεν θα λειτουργήσουν.

«Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα για τους ανθρώπους, εκτός από το πόσο κουραστικό είναι να έχουν περιορισμένες επιλογές, είναι η τόση πολλή δουλειά», λέει. «Οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να σχεδιάζουν, να πάνε στο κατάστημα, να μαγειρεύουν υγιεινά πράγματα – όταν μια δίαιτα ελέγχει κάθε απόφαση στη ζωή τους, είναι δύσκολο να διατηρηθεί”.

Ωστόσο, υπάρχουν τουλάχιστον δύο δίαιτες που νικούν τις πιθανότητες: η δίαιτα DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) και η Μεσογειακή. Ο Άλεν λέει ότι η έρευνα έχει δείξει ότι αυτές οι δίαιτες είναι βιώσιμες και βοηθούν στο να διατηρηθεί η καρδιά υγιής και να μειωθεί η αρτηριακή πίεση μακροπρόθεσμα. Και αντί να εστιάζουμε στην κατανάλωση ή την αποφυγή οποιουδήποτε τύπου μακροθρεπτικών ουσιών, η Μεσογειακή και η DASH είναι δίαιτες που σχετίζονται κυρίως με τις κατευθύνσεις που θα σας βοηθήσουν να κάνετε συνολικά καλύτερες επιλογές τροφίμων, σύμφωνα με τον διατροφολόγο-διαιτολόγο Michelle Abbey. «Πολλές δίαιτες είναι χτισμένες γύρω από έναν περιορισμό ορισμένων τροφίμων ή ομάδας τροφίμων», λέει. «Ψυχολογικά, μόλις μας ανακοινωθεί ότι δεν μπορούμε να φάμε X, αυτό ακριβώς θέλουμε. Οι μεσογειακές και DASH δίαιτες δίνουν περισσότερη έμφαση στο τι πρέπει να συμπεριλάβουμε και απλά περιορίζουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα σάκχαρα και το αλκοόλ.»

Το κλειδί για μια καλή ζωή

Παρά το γεγονός ότι οι δίαιτες δεν έχουν την καλύτερη φήμη, ο Allen εξακολουθεί να συνιστά αυτές τις δυο δίαιτες. «Αν οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν ένα σχέδιο διατροφής, μερικές φορές αυτές οι δυο δίαιτες τους βοηθούν να ξεκινήσουν”, τονίζει. Ιδανικά, το σχέδιο που υιοθετούμε γίνεται ένας τρόπος ζωής, υπογραμμίζει, γιατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να προχωρήσει κάποιος σε μια μακροπρόθεσμη αλλαγή. Επισημαίνει επίσης ότι οποιαδήποτε δίαιτα απαιτεί άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής όπως η τακτική άσκηση, η αποφυγή των ποτών με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και ένα κανονικό πρόγραμμα ύπνου. Αυτά, σε συνδυασμό με αυτά τα μυστικά διατροφής από ανθρώπους που έχουν διατηρήσει την απώλεια βάρους τους, είναι το κλειδί για μια καλή και υγιή ζωή.