ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

8 τρόποι για να απαλλαγείτε από την κακοσμία του στόματος

Ένα συνηθισμένο πρόβλημα, με ενδεχομένως σύνθετη λύση. Αυτές είναι οι πρώτες μέθοδοι που μπορείτε να δοκιμάσετε αν η αναπνοή σας μυρίζει δυσάρεστα.

Καθαρίστε τη γλώσσα σας

Μια κύρια πηγή κακής αναπνοής είναι ένας τύπος βακτηρίων που περιορίζει το οξυγόνο στο στόμα σου και ονομάζονται αναερόβια βακτηρίδια. Δεδομένου ότι δεν τους αρέσει ο καθαρός αέρας, φωλιάζουν βαθύτερα στις επιφάνειες του στόματός σας, προκαλώντας φλεγμονή και αιμορραγία των ούλων, που με τη σειρά τους δημιουργούν ένα «βρομερό» παραπροϊόν. Γι’ αυτό καθαρίστε τη γλώσσα σας όσο πιο συχνά μπορείτε με ένα νήμα ή την οδοντόβουρτσά σας.

Στοματικό διάλυμα

Δεδομένου ότι τα αναερόβια βακτήρια μισούν το οξυγόνο, δοκιμάστε να τα καταπολεμήσετε με ένα στοματικό διάλυμα, το οποία θα τα απομακρύνει ακόμα και σε δύσκολα μέρη όπως οι αμυγδαλές σου. Τα αναερόβια βακτήρια τείνουν να συσσωρεύονται στις αμυγδαλές και να δημιουργούν μια συσσώρευση βακτηρίων σε αυτές. Προτείνεται επίσης να κάνετε γαργάρες στο πίσω μέρος του λαιμού σου με θαλασσινό νερό για να απομακρύνετε τις πέτρες ή μια επίσκεψη στον γιατρό σου για να τις αφαιρέσετε.

Μείνετε ενυδατωμένη

Η αφυδάτωση μειώνει την παραγωγή σάλιου, κάτι που αποτελεί πρόβλημα γιατί το σάλιο σου έχει αντιβακτηριδιακές και αντιμυκητισιακές ιδιότητες που κρατούν το στόμα υγιές και την αναπνοή καθαρή. Ακόμα, το σάλιο σας βοηθά να διασπάσετε το φαγητό, να το απομακρύνετε και το εμποδίζετε από το να κολλήσει στα δόντια. Αν το τρόφιμο αποσυντεθεί στο στόμα σας επειδή δεν διαλύθηκε ή δεν ξεπλύθηκε, τα βακτήρια μπορεί να πολλαπλασιάζονται.

Υγιεινή διατροφή

Η σκληρή υφή των μήλων, του σέλινου, των καρότων και άλλων, μπορεί να αφαιρέσει τα τρόφιμα που έχουν πιαστεί ανάμεσα στα δόντια σας, απομακρύνοντας και τα βακτηρίδια που προσκολλώνται σε αυτά. Σκέψου τα τραγανά τρόφιμα σαν μια μορφή οδοντόβουρτσας της φύσης!

Επιλέξτε προβιοτικά τρόφιμα

Η καλή αναπνοή βασίζεται σε ένα υγιές έντερο. Τρώγοντας προβιοτικά  τρόφιμα όπως kimchi, γιαούρτι και κεφίρ, αυξάνονται τα καλά βακτηρίδια στο έντερο, στα μεγάλα και στα λεπτά έντερα και στο στομάχι. Και όταν ευδοκιμούν τα καλά βακτήρια, υπάρχει λιγότερο περιθώριο για να αναπτυχθούν τα «κακά», τα οποία οδηγούν σε μια όχι τόσο ευχάριστη οσμή που ταξιδεύει από πεπτικό σύστημα στο στόμα σας.

Φρέσκα φύλλα μέντας ή μαϊντανό

Η μέντα θα σας βοηθήσει να φρεσκάρετε την αναπνοή σας, ενώ ο μαϊντανός περιέχει χλωροφύλλη, που μάχεται ενάντια των βακτηριδίων.

Χρησιμοποιήστε οδοντικό νήμα

Σίγουρα, το νήμα είναι ένα επιπλέον βήμα, αλλά είναι σημαντικό. Το να βουρτσίζετε τα δόντια σας βοηθά στην αφαίρεση της πλάκας και των βακτηρίων στο μπροστινό μέρος, στα πλάγια και στην επιφάνεια μάσησης, αλλά το νήμα απομακρύνει οτιδήποτε δεν μπορεί να φτάσει η οδοντόβουρτσα ανάμεσα στα δόντια. 

Επισκεφτείτε τον οδοντίατρο

Κλείστε ραντεβού τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο, ανάλογα με την στοματική σας κατάσταση, για καθαρισμούς. Μοιραστείτε μαζί του τους προβληματισμούς σας και είναι πιθανό εκείνος να σας καθοδηγήσει με τα αίτια της κακοσμίας.