ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Αντιγηραντική διατροφή: Οι τροφές με αντιρυτιδική δράση

Οι νέες θεωρίες υπογραμμίζουν τη μεγάλη σημασία της διατροφής για τη διατήρηση της υγείας του σώματος, αλλά και του προσώπου. Έρευνες επιβεβαιώνουν την ευεργετική επίδραση της σωστής διατροφής στην εμφάνισή μας, υποστηρίζοντας ότι πολλές τροφές έχουν αντιρυτιδική δράση.

Σημαντικές αντιρυτιδικές τροφές θεωρούνται τα εξής:

Ψάρια

Σαρδέλες, σκουμπρί, φρέσκος σολωμός στον ατμό με λίγο αλάτι, στρείδια, οστρακοειδή, αστακός, ρωσικό χαβιάρι, αυγοτάραχο, αυγό (κατά προτίμηση το ασπράδι).

Φρούτα

Φραγκοστάφυλο, σταφύλι, κεράσια, βατόμουρα, μούρα, ακτινίδια, πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, αβοκάντο.

Μέλι και ξηροί καρποί

Ωμά καρύδια και αμύγδαλα

Τυριά

Γνήσιο ροκφόρ

Ποτά

Πράσινο τσάι, 1 ποτήρι κόκκινο κρασί, 8 ποτήρια νερό. Το νερό βοηθά το δέρμα να γίνει πιο ελαστικό και ανθεκτικό. Αντίθετα, από την έλλειψή του το δέρμα σπάει και χάνει τη λάμψη του.

Καταπολεμήστε τις ελεύθερες ρίζες

Οι επιστήμονες τονίζουν πως για τη γήρανση ευθύνονται οι ελεύθερες ρίζες, οι οποίες δημιουργούνται λόγω της οξείδωσης που προκαλείται μέσα από τις φυσιολογικές διαδικασίες της ζωής και έχουν την ιδιότητα να επιτίθενται στα κύτταρα και να τα φθείρουν. Υπό κανονικές συνθήκες, οι ελεύθερες ρίζες εξουδετερώνονται από τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού μας. Όταν όμως ο αριθμός του αυξάνεται, η άμυνα του οργανισμού μειώνεται, με αποτέλεσμα να επιτίθενται στα κύτταρα και να προκαλούν ανεπανόρθωτες βλάβες. Στην περίπτωση αυτή έχουμε τη δημιουργία του λεγόμενου οξειδωτικού στρες, που οδηγεί στην πρόωρη γήρανση του δέρματος. 

Ισορροπία στη διατροφή, λάμψη στο δέρμα

Η διατροφή που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά στοιχεία, μέταλλα και βιταμίνες, κυρίως Α, C και Ε, βελτιώνει την ποιότητα της επιδερμίδας και καθυστερεί τη γήρανσή της.

Βιταμίνη Α: Η βιταμίνη αυτή συχνά αναγράφεται ως ρετινόλη στα καλλυντικά προϊόντα και χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της ακμής και τον καθαρισμό της επιδερμίδας. Επίσης, βοηθά στη γρήγορη ανανέωση των κυττάρων. Η Βιταμίνη Α βρίσκεται στο μπρόκολο, στο λάχανο, στις κόκκινες πιπεριές, στο σπανάκι, στο νεροκάρδαμο, στο βακαλάο.

Βιταμίνη C: Ενεργοποιεί την παραγωγή κολλαγόνου και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που καταστρέφουν το DNA του δέρματος. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι τα εσπεριδοειδή, οι φράουλες και οι ντομάτες.

Βιταμίνη Ε [τοκοφερόλη]: Είναι η πιο δραστική βιταμίνη στη μάχη κατά των ελευθέρων ριζών, ενώ βοηθά τις κυτταρικές μεμβράνες να διατηρούνται δυνατές, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα φλεγμονής που ευθύνεται για την εμφάνιση ακμής. Τη συναντάμε στα αμύγδαλα, στο σιτάρι, στο αβοκάντο.

Τα λιπαρά οξέα: Η επιδερμίδα μας είναι το πρώτο όργανο του σώματος που εμφανίζει σημάδια γήρανσης. Αν το δέρμα γίνεται όλο και πιο ξηρό, αυτό σημαίνει ότι όλα τα κύτταρα του οργανισμού έχουν αλλοιωθεί με τον ίδιο τρόπο. Πρέπει λοιπόν να το θρέψετε εσωτερικά με την τακτική κατανάλωση λιπαρών οξέων, ωμέγα 3 και ωμέγα 6, που υπάρχουν άφθονα στα ψάρια.

Σουσάμι: ασπίδα αντιγηραντικής προστασίας

Τα τελευταία χρόνια, αντικείμενο έντονου επιστημονικού και ερευνητικού ενδιαφέροντος αποτελεί μια νέα κατηγορία ισχυρών φυσικών αντιοξειδωτικών, οι σιτοστερόλες και οι λιγνάνες. Ιδιαίτερα οι λιγνάνες (σεσαμίνη και σεσαμολίνη) φαίνεται ότι δρουν δεσμεύοντας και εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες, μετατρέποντάς τες κατά αυτόν τον τρόπο σε μη τοξικές. Οι ουσίες αυτές υπάρχουν σε σημαντικές ποσότητες στο σουσάμι.

Η κατανάλωση προϊόντων με σησαμέλαιο ή σουσάμι ενισχύει σημαντικά την αντιοξειδωτική προστασία του δέρματος, μειώνει σημαντικά την πιθανότητα εμφάνισης δερματικών παθήσεων και επιβραδύνει τη γήρανση των κυττάρων του δέρματος και της επιδερμίδας. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι και στα προϊόντα ομορφιάς χρησιμοποιούνται προϊόντα σησαμιού και σησαμέλαιου για την ενίσχυση της προστασίας του δέρματος.