ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Κετονική δίαιτα: Γιατί χαρακτηρίζεται ανθυγιεινή

«Τρώτε λίπος για να κάψετε λίπος» φαίνεται να είναι το μότο αυτής της διατροφικής πρότασης. Η κετονική δίαιτα υπόσχεται την απώλεια βάρους και την ενίσχυση της διάθεσης, της ενέργειας και της ψυχικής σας απόδοσης.

Δυστυχώς, η έμφαση που δίνει στις πλούσιες σε λιπαρά τροφές την φέρνει σε αντίθεση με ό,τι γνωρίζουμε για τη μακροπρόθεσμη υγεία. Την καθιστά λοιπόν, επικίνδυνη και μακροπρόθεσμα αναποτελεσματική.

Πως λειτουργεί

Ως κετογονική δίαιτα ορίζεται ένα σχήμα διατροφής το οποίο βασίζεται στην κατανάλωση υψηλού ποσοστού λιπιδίων (60-90% της συνολικής ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης) και χαμηλού ποσοστού υδατανθράκων. Όπως και με τις δίαιτες Atkins και Dukan, η Keto σας ζητά να περικόψετε τους υδατάνθρακες, καταναλώνοντας μόλις 20 γραμμάρια την ημέρα. 

Βάζει το σώμα σε κατάσταση κέτωσης, καίγοντας το αποθηκευμένο λίπος αντί της γλυκόζης από τους υδατάνθρακες. Θα χάσετε βάρος, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, αν και μεγάλο μέρος αυτού θα είναι το νερό που εκκρίνεται όταν το σώμα βρίσκεται σε κέτωση και το οποίο θα επανέλθει όταν αρχίσετε να τρώτε υδατάνθρακες και πάλι.

Άλλο ένα μειονέκτημά της είναι η χαμηλή πρόσληψη ινών. Η δίαιτα αυτή χαρακτηρίστηκε ως μη ασφαλής για άτομα με διαβήτη και νεφρικά ή ηπατικά προβλήματα, κατατάσσοντάς την στην 33η θέση στην κατηγορία Best Diabetes Diet, 38η στην κατηγορία ευκολότερης δίαιτας, 35η στην κατηγορία για την υγεία της καρδιάς και την υγιεινή διατροφή και 13η στην κατηγορία βραχυπρόθεσμης απώλειας βάρους. 

Παρενέργειες

Μπορεί να έχετε πονοκεφάλους, ναυτία, κόπωση. 

Όταν το σώμα σας βρίσκεται σε κατάσταση κέτωσης (όπου καίει λίπος για ενέργεια) μπορεί να φέρει ένα σύμπλεγμα από δυσάρεστα συμπτώματα, όπως πονοκεφάλους, κόπωση, μυϊκούς πόνους, ναυτία και διάρροια. Οι ανεπιθύμητες ενέργειες είναι το αποτέλεσμα της μετάβασης του σώματός σας στη χρήση του λίπους ως κύρια πηγή ενέργειας αντί των υδατανθράκων.

Η αρχική απώλεια βάρους μπορεί να επανέλθει.

Η κετογονική διατροφή είναι γνωστή για τη γρήγορη απώλεια βάρους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι υδατάνθρακες κρατούν περισσότερο νερό από την πρωτεΐνη ή το λίπος. Έτσι, όταν τους μειώσετε, όλα τα επιπλέον υγρά απελευθερώνονται μέσω ούρησης. Ως αποτέλεσμα, η ζυγαριά μπορεί να σας δείξει μερικά κιλά χαμηλότερα.  Αυτή η πρώτη πτώση μπορεί να είναι κυρίως το βάρος του νερού. Επίσης οι περισσότεροι άνθρωποι είναι δύσκολο να επιμείνουν σε ένα τέτοιο αυστηρό πρόγραμμα διατροφής και αν ξεφύγουν, τα κιλά μπορούν εύκολα να επανέλθουν. 

Μπορεί να έχετε δυσκοιλιότητα.

Η δυσκοιλιότητα είναι μια κοινή παρενέργεια της κετογονικής διατροφής. Μπορείτε όμως να βελτιώσετε τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος εάν τρώτε αβοκάντο, ξηρούς καρπούς και περιορισμένες ποσότητες μη αμυλούχων λαχανικών. Η αύξηση της πρόσληψης νερού σας βοηθά επίσης.

Μπορεί να διψάτε συνέχεια. 

Μην εκπλαγείτε αν νιώσετε αφυδατωμένοι ενώ ακολουθείτε την κετογονική διατροφή. Η απώλεια του νερού μπορεί να προκαλέσει δίψας- γι ‘αυτό το λόγο θα πρέπει να πίνετε αρκετά υγρά.