ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ TOTAL-MAKEOVER.GR

Πόσο λίπος χρειάζεται να έχουμε στο σώμα μας

Το σωματικό λίπος ποικίλλει κατά πολύ ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και την κληρονομικότητα. Ποια είναι όμως η ποσότητα που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του οργανισμού;

Τα ποσοστά λίπους στους αθλητές είναι μικρότερα από τον γενικότερο πληθυσμό, 5%-12% περίπου για τους άντρες και 10%-16% περίπου για τις γυναίκες, αλλά μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με το είδος του αθλήματος.

Σύμφωνα με έρευνες, ο μέσος άνδρας χωρίς περιττό βάρος έχει περίπου 15% ολικό λίπος, εκ των όποιων το 10%-12% είναι αποταμιευτικό λίπος και το υπόλοιπο 3%-5% είναι δομικό.

Μια μέση γυναίκα χωρίς περιττό βάρος έχει ολικό λίπος 20%-26%, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών που έχει κάνει, εκ των όποιων το 8%-12% είναι το δομικό λίπος.

Ωστόσο, για τις περισσότερες γυναίκες (με εξαίρεση την εγκυμοσύνη) το λίπος μάλλον παρά η μυϊκή μάζα είναι που επηρεάζει περισσότερο το σωματικό βάρος. Μεταξύ της ηλικίας 30-60 το ποσοστό λίπους σε αγύμναστες γυναίκες αυξάνεται σταθερά, με μέσο όρο αύξησης 1,5-2% ανά δεκαετία.

Ποσοστό μεγαλύτερο του 25% στους άνδρες και 35% για τις γυναίκες αυξάνει τον κίνδυνο για πλήθος νοσημάτων, όπως καρδιαγγειακά, διαβήτη, ορισμένες μορφές καρκίνου κ.ά.

Από την άλλη, και ποσοστό λίπους μικρότερο του 5% για τους άντρες και μικρότερο του 10% για τις γυναίκες αυξάνει επίσης τους κινδύνους για την υγεία, καθώς ο ανθρώπινος οργανισμός περιέχει μια απαραίτητη ποσότητα σωματικού λίπους, το οποίο είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος, την παραγωγή ενέργειας, την παραγωγή σημαντικών ορμονών, την απορρόφηση και μεταφορά των λιποδιαλυτών βιταμινών A, D, E και K, τον μεταβολισμό του σακχάρου και την παραγωγή της λιποπρωτεϊνικής λιπάσης (απαραίτητο ένζυμο για τον μεταβολισμό του λίπους).

Δεν θα πρέπει λοιπόν κάποιος να είναι υπερβολικός στην απώλεια λίπους, καθώς δεν είναι δυνατό να μην έχουμε καθόλου λίπος στον οργανισμό μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *